یزدفردا "نشستی با عنوان" چرائی صهیونیسم" با حضور فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، هنرمندان، شعرا و نویسندگان یزد در اداره فرهنگ وارشاد یزد برگزار شد.

علی زارع فکری کارشناس علوم بین الملل در این نشست گفت: صهیونیسم بین الملل و اندیشه های صهیونیستی یک خطر بالفعل برای جهان بشریت است.


وی تصریح کرد: صهیونیسم بین الملل به عنوان یک جریان سیاسی و اقتصادی خواهان تسلط بر شریان های حیاتی جهان بشریت است.

وی با انتقاد از دفاع بد و طرح بد مساله صهیونیسم در ایران اظهارداشت:اگر موضوع صهیونیسم به درستی و براساس سخنان امام راحل مطرح شود هرساله چندین کتاب، نمایش و فیلم در خصوص صهیونیسم در کشور تولید خواهد داشت.

زارع فکری با بیان اینکه تا هنگامی که برای کارگردان و نویسنده ایرانی در خصوص صهیونیسم شبهه وجود داشته باشد نباید از او انتظار نوشتن کتاب و یا ساخت فیلم را داشت تاکید کرد: باید صهیونیسم را در اقتصاد بین الملل و در مکان هائی که فرهنگ بومی بشریت در معرض تهدید قرار دارد جستجو کرد.

وی با بیان اینکه موفقیت کشور در مقابله با صهیونیسم بین الملل در عرصه های اقتصاد و فرهنگ ناچیز بوده است تاکید کرد: تبلیغ فرهنگ اشرافیت، نظام طبقاتی، شیطان پرستی و نظام سرمایه داری نمونه ای از تبلیغات صهیونیستی در کشور ماست.

این کارشناس علوم سیاسی افزود: در شرایط کنونی فیلم و یا کتاب هائی که با موضوع صهیونیسم در ایران تولید می شود در بالاترین سطح ظلم به فلسطینیان، لزوم حمایت دنیا از فلسطین و جنگ جهان اسلام با یهودیت را مطرح می کند در حالیکه مساله بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی با انتقاد از اندیشه برابری صهیونیسم با یهودیت افزود: نباید در پستوهای خانه یهودیان به دنبال صهیونیسم بگردیم بلکه هرجا سیاست های استعماری و استکباری و سلطه طلبانه وجود داشته باشد ردپائی از صهیونیسم نیز وجود خواهد داشت.

این کارشناس علوم بین الملل با بیان اینکه حساب صهیونیسم از یهودیت جداست تاکید کرد: اختلاف اسلام با یهودیت همانند اختلاف با سایر ادیان اختلافی دینی و علمی است و باید با دیدگاه علمی با آن برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه صهیونسیم را باید در جریان های پشت پرده و سازمان جهانی صهیونسم اشاره کرد گفت: این سازمان از تعداد بسیار زیادی یهودی و مسیحی تشکیل شده و بنابراین نباید از گسترده نفوذ صهیونیسم در مبارزه حق و باطل غافل و آن را محدود به یهود کرد.

زارع فکری با اشاره به خطرات محدود کردن صهیونیسم به یهودیت گفت: در این صورت مردم جهان از پرداختن به بخش اعظم صهیونسم غافل می شوند و سپس از حمایت یهودیان ضد صهیونیسم بی بهره خواهیم بود.

وی صهیونیسم بین الملل را یک خطر بالفعل برای همه جهان شریت دانست و تصریح کرد: در پايین ترین سطح مبارزه با صهیونیسم بین الملل دفاع از منافع ملی و در بالاترین آن رفع مشکل مستضعفان جهان قرار دارد.

زارع فکری افزود: باید به حکم انسان بودن و نه مسلمان بودن در مبارزه با صهیونیسم بین الملل به عنوان جنگ دائمی و بالفعل در جهان مابین حق و باطل حضور داشت.

وی ادامه داد: اسلام به عنوان تنها راه نجات بشریت در مبارزه با صهیونیسم بین الملل باید به عنوان محور مبارزاتی و عامل اتحاد مسلمانان جهان باشد.

این کارشناس علوم سیاسی تاکید کرد: فلسطین نیز به عنوان خاکریز اول مقابله با صهیونیسم بین الملل به عنوان محور اتحاد مسلمان جهان در مبارزه با مستکبران مطرح است چرا که در صورت شکست خاکریزهای بعدی در داخل کشورهای اسلامی خواهد بود.

زارع فکری در پایان با بیان اینکه هرجه غفلت کنیم آن ها بیشتر پیش می آیند تاکید کرد: اهمیت فلسطین و روز قدس بسیار فراتر از منطقه، خاورمیانه و حتی جهان اسلام است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا